שאילת שאלות לתקשור

שאילת שאלות לתקשור 

 

"כשאני מדברת עם בן אדם, אני מנהלת שיחה. אני שואלת שאלה, והוא עונה לי. אני חושבת על מה שהוא אמר, ואז אני שואלת שאלה נוספת. הוא עונה לי, ואז אני חושבת שוב על מה שהוא אמר, ושואלת שאלה נוספת. ככה מתפתחת שיחה. משום מה, כשאנחנו מדברים עם ההדרכה, אנחנו שואלים שאלה, ומחכים שכל הידע יגיע. אם הידע לא מגיע, אז יש לי חור, אני לא מבינה  לא, צריך לעצור ולשאול אותם שוב, ולבקש עוד הדרכה, עוד הכוונה, לזכור שזו שיחה. זה לא חד צדדי.  


גם אם שאלתי שאלה ולא קיבלתי תשובה מדויקת, עדיין ברגע שאני מגדירה להם "בבקשה, זה לא ברור לי, זה לא ברור לי וזה לא ברור לי, תנו לי תשובה", מתישהו זה יגיע. לפעמים זה יכול להגיע אחרי שבוע, לפעמים זה יכול להגיע בסיטואציה אחרת, אבל זה מגיע. ברגע שאני נשארת רק בשאלה ואני מקבלת את כל הידע, הוא כמעט תמיד חסר, כמעט תמיד הוא לא יכול לענות לי. בדיוק כמו שקורה לנו בעולם הזה. לכן נורא חשוב לעשות שיחה. 

 
 כשאתם מקבלים תקשור, מקבלים איזשהו מסר, אם משהו חסר לכם, תשאלו את השאלה הבאה. שאילת שאלות זה הפתח הכי משמעותי לתקשור. ברגע שאני יודעת לשאול את השאלה הנכונה, הסיכוי שהידע יגיע הוא מאוד מאוד גדול."  

 

Facebook
WhatsApp