מסר מלאבלי על בחירות וערך עצמי

בוקר בחירות שמח,

אני רוצה לשתף אתכם במסר מלאבלי, חברת מועצת השישה על הקשר בין בחירות וערך עצמי:

"שלום לכם, אנשים נפלאים, כאן לאבלי מדברת. איך קשורות הבחירות שלכם לערך העצמי? איך קשורות הבחירות שלכם לשיפוטיות? בעבר בני האדם היו עושים בחירות גורליות בהרבה. בעבר דרך החיים הייתה מאוד מאוד מסודרת ואורח החיים היה קבוע מראש. אם אדם היה נולד לנפח, היה ברור שגם הוא יהיה נפח. היה ברור איפה הוא יעבוד ומה הוא יעשה ואיך ייראו חייו. לעיתים היה ברור באיזה גיל הוא ינסה ואיפה הוא יגור ומה הוא יעשה. מספר הבחירות שבן אדם היה עושה בחייו היה מועט, והן תמיד היו גורליות. הן תמיד נגעו בשאלת חיים  האם להחליף מקצוע, האם לעבור למקום אחר, האם להתפרנס מדבר זה או אחר, כאשר היה ספק. זה יצר תחושה של גורליות, תחושה של משמעות מאוד גדולה לבחירה. 

כאשר אדם בחר לא נכון, לעיתים הוא שילם על כך בחייו, לעיתים הוא שילם על כך מחיר כבד. העוצמה והמשמעות של הבחירה הביאו את בני האדם להתאמץ לבחור נכון. המנהג הזה של לחשב מראש לאן הדרך פונה נשאר בכם, בני האדם, אבל כיום עליכם לבצע החלטות מדי יום. העידן השתנה כבר מזמן, כמות ההחלטות שעליכם לעשות מדי יום היא בעשרות, ולעיתים אף יותר מכך. כמעט כל דבר קטן בחייכם יש בו אפשרות בחירה  מה לאכול, מתי לקום, לאן ללכת, מה ללבוש, איך לדבר. כל כך הרבה בחירות, כיוון שיש דרך פתוחה לכל אחד מכם.  

במצב כזה, הבחירות הגורליות עדיין נשארו נדירות. אבל אתם מתייחסים לבחירות יום-יומיות הרבה פעמים כאל בחירות גורליות. כיוון שאדם שיש לו ערך עצמי נמוך פוחד מאוד מכך שהטעות תפגע בו חברתית, תפגע ביכולתו להתקדם, קשה לו יותר לעשות את הבחירה. ולכן חשוב שאדם כזה יזכור מי הוא, וחשוב לחזק אותו ברגע הבחירה. חשוב שיזכור מה התכונות היפות שבו, מה הכוחות שבו. כולכם כמעט, רוב בני האדם, מרגישים לעיתים חסרי ערך מרגישים לעיתים מבולבלים, ואז קשה מאוד הבחירה. כאשר תזכרו מי אתם ומה היכולות שלכם, תחזרו לראות את עצמכם בעוצמה, ותוכלו לבחור טוב יותר. 

חשוב מאוד להתחיל כל תהליך בחירה בתחושה טובה, בתחושת ערך, בידיעה שיש לכם את היכולת לבחור. כאשר אתם יוצאים לדרך, לבחירה, מתוך מקום כזה, תגיעו לתוצאות נפלאות. 

שלכם, 

לאבלי"

 

Facebook
WhatsApp