ספק הוא בחירה, פיית'

ספק הוא בחירה

"שלום לכם אנשים נפלאים, כאן פיית'.
נעים לי להיות אתכם פה.
הנושא שאני רוצה לדבר אתכם עליו היום הוא ספק. אנשים יקרים, ספק הוא בחירה.
הספק הוא תחושה שעולה בכם, והיא תמיד תעלה בכם, השאלה היא האם אתם תקשיבו לה או לא תקשיבו לה.
הספק, כמו הפחד, נועדו לעזור לאנושות בהישרדות. אנשים היו חייבים להטיל ספק בדברים שונים כדי לשמור על החיים שלהם.
אי אפשר היה להאמין בכל דבר, אי אפשר היה לעשות דברים מסוימים,
כיוון שהיו סכנות בכל עבר. טבע האדם לימד אותו להטיל ספק בדברים כיוון שהאמונה,
כפי שקראו לה "אמונה עיוורת", הובילה את בני האדם למצב של סכנה.

אותה תכונה של אמונה ניצלו השלטונות שנים רבות. הם ניצלו את טבע האדם, את המתנה הזאת של האדם – להאמין – הם ניצלו לטובתם. כך, דווקא בעקבות השלטונות, למדו בני האדם שלא כדאי להם להאמין. למדתם שלהאמין זה מסוכן ונוצר אצלכם פחד מלהאמין או ספק שהוא מוטבע בכם כבר דורות. זה לא משהו שלכם, זה לא משהו שאתם יצרתם, זה משהו שמתפתח בכם מדור לדור. הילדים לא נולדים עם ספק, כל הילדים מאמינים, אבל חוסר האמונה נחשב כדרך בטוחה, נחשב כדבר מגן, ולכן, לאט לאט מלמדים את הילדים להטיל ספק. במקום ללמד את הילדים לסמוך על מה שהם מרגישים, במקום ללמד אותם לסמוך זה על זה, מלמדים אותם להטיל ספק, במטרה כביכול להגן על עצמם.

אבל כשאנו מתבוננים עליכם מלמעלה כיום, אנחנו מבינים
שהטלת הספק כבר פוגעת בכם כי היא נוטלת מכם את הכוח להאמין בעצמכם,זו המכשלה העיקרית של הספק.
הספק הוא קודם כל ביניכם לבין היכולות שלכם, ביניכם לבין היופי שנמצא בכם. לימדו אתכם לא להאמין, וכך אתם עושים. אתם רוצים קודם כל שתהיינה הוכחות – ואחר כך תאמינו, אבל איך, אנשים יקרים, תביאו הוכחות אם אינכם מאמינים שאתם יכולים?

נוצר כאן מעגל שמשאיר אתכם בתחושה של בלבול ובחוסר יכולת להגיע אל המטרה ואל מי שאתם. עכשיו זה הזמן להחזיר את הספק לפרופורציות שלו. זה בסדר שהספק יהיה שם, אבל זו בחירה שלכם כמה כוח לתת לו. אפשר להתייחס אליו כאל משהו קיים, כאל משהו משעשע, כאל משהו שילווה אתכם, בדיוק כמו שאתם יכולים לעשות עם פחד – הוא נמצא שם אבל הוא לא מנהל אתכם. אתם יכולים לחיות בשלום עם ספק ועם אמונה גם יחד, שניהם יכולים לחיות תחת קורת גג אחת.

הסתכלו על החיים שלכם, במקומות שאתם מטילים ספק שפוגע בכם, האם לא הגיע הזמן לעצור ולשחרר אותו?
האם זה נראה לכם משעשע או אפילו מגוחך שאתם ממשיכים להטיל ספק במקום שעוצר אתכם ואולי אפילו פוגע בכם?
זה הזמן להטיל ספק רק במקומות שלא טובים בעבורכם. רק במקומות שאתם יודעים שפוגעים בכם – שם הספק מתאים, בכל מקום אחר –
החליפו את הספק בתחושה של חוסר ידיעה –
חוסר ידיעה הוא מצב אפשרי, כי אתם עדיין לא יודעים אם זה יכול להיות או לא יכול להיות,
אבל זה לא ספק, אלא סימן שאלה – יש הבדל בין ספק לבין סימן שאלה.
סימן השאלה מאפשר לכם גם "כן". הספק מראש מחליט שהדברים לא יכולים להתקיים, ולכן הוא פוגע בכם.

בכל מה שקשור לעולם שמעבר, עד שיהיו לכם הוכחות מוחלטות אתם צריכים לעבור דרך, ובדרך הזאת תמיד יהיו סימני שאלה. סימני שאלה הם דבר מבורך, זה משאיר אתכם סקרנים, חוקרים, זה דבר שתורם לכם – לא כך הספק. הספק מחליש וגורם לפחד. החליפו אותו בסימן שאלה, החליפו אותו בסקרנות לראות לאן הדברים יובילו. כן, אתם לא חייבים להאמין כאשר אתם עדיין לא מאמינים, אבל רצוי מאוד שלא תטילו ספק, אלא תישארו עם סימן השאלה. בתחום הזה שאתם נכנסים אליו, ככל שתכנסו יותר, ייפתחו לכם חלונות נוספים, תיפתחו לידע, תיפתחו לתחושות חדשות – אל תטילו בהן ספק, זה יעצור אתכם, תרשו להן להיות, תלכו אחרי התחושות האלה. ולפעמים כשיהיה בלבול, תחוו את הבלבול, הוא אינו מזיק, הוא מאפשר לכם לפתוח את עצמכם לכיוונים שונים ולאפשרויות שונות.

אל תנסו לדעת את הדברים מראש. לכו בדרך, הם יתגלו תוך כדי.
בעצם, כשיש ספק, זה אומר שישנן המון אפשרויות שיכולות להתקיים. חבל שתפחדו ממנו ושתעצרו את עצמכם. הספק הוא בסך הכול מצב של חוסר ידיעה, מצב, כמו שאנחנו קוראים לו של סימן שאלה, וזה מצב שהביא את האנושות למקומות נפלאים בתחום המחקר וגם הקִדמה חייבת הרבה לסימן השאלה. אז הישארו במקום הזה, אנשים נפלאים, הישארו בסימן שאלה, אל תנסו לרוץ אל הוודאות.
הישארו בסימן השאלה, אבל אל תטילו שם ספק. זִכרו, זו בחירה שלכם.

באהבה גדולה, פיית'."

Facebook
WhatsApp