על תסכול וחוסר דיוק | ביון, מדריך מ״מועצת השישה״

שלום לכם, חברים, כאן ביון.

אני שמח מאוד להיות אתכם היום. חשוב לי מאוד להבהיר לכם את ההתייחסות שלנו למילה שהיא מאוד שגורה בפיכם, לתחושה שהיא מאוד רווחת, היא תחושה שנקראת אצלכם "תסכול". אנחנו רוצים להביא את נקודת מבטנו, להבין שהתסכול הוא מתנה גדולה מאוד לאנושות.  

משחר האנושות הכלי שהכי עזר לבני האדם לשרוד, הכלי שהכי עזר לבני האדם לשמור על חייו היה הפחד. אלמלא הפחד, האדם היה עושה דברים מסוכנים מדי, דברים שמאיימים על חייו. לבני האדם יש תכונה מאוד משמעותית שנקראת "סקרנות". אותה סקרנות מביאה אותם לחקור, מביאה אותם לגלות, מביאה אותם להתפתח. סקרנות ללא פחד הייתה מסוכנת, שכן היא הייתה גורמת לבני האדם להתעלם בעצם מאותם דברים שמסוכנים להם זה החלק הברור. 

אבל מרגע שאדם נגע בפחד, לעיתים קרובות הפחד השתלט עליו. כיוון שצריך להיות איזון בין הסקרנות, בין הרצון של האדם לעשות, לבין הפחד, כגורם מסייע, היה צורך בגורם שלישי, שהתווסף למשוואה, גורם שיעזור לאדם דווקא להתגבר על הפחד. ואותו גורם היא אותה תחושה שאתם קוראים לה "תסכול". אותה תחושה של תסכול, שבעצם גם מקלקלת לכם לפעמים, גורמת לכם להרגיש כעס או לפעמים גם חוסר אונים, היא גם גורמת לכם הרבה פעמים לרצות לעשות משהו, גורמת לכם לא להיכנע, גורמת לכם לפעול, לחפש דרכים חדשות. 

תסכול היא תכונה שלבני האדם קשה לחיות איתה. היא תכונה שיש בה אנרגיה, יש בה אנרגיה תמידית. בניגוד לכאב, שאפשר לחיות איתו, כי הוא נמצא שם ברקע ואינו גוזל אנרגיה תמידית, או גם הפחד, הפחד יכול להיות רדום עד שהוא מתעורר שוב. הפחד יכול להיות בעוצמה חלשה שאפשר לחיות איתה. בדרך כלל תסכול יש בו אנרגיה. אחרת, הוא אינו קיים. כאשר הוא קיים, הוא משבש את החיים, הוא מפריע והוא בעצם קורא לכם לעשות צעדים ולהתקדם. 

התסכול הוא כלי מצוין כדי לצבוע את אותם מקומות בחייכם שבהם אתם חיים היום בחוסר דיוק. בכל מקום שישנו תסכול, ולו הקטן ביותר, ישנו איזשהו חוסר דיוק, שאתם כנשמה, וייתכן שכבני אדם, רוצים לשנות אותו.  

אנחנו רוצים להזמין אתכם לעשות מפה של מקומות מתסכלים בחייכם, מבלי לפחד להתבונן בהם. מרבית בני האדם בורחים מהתסכול, מנסים לדחוק אותו, מנסים לכבות אותו, מנסים להפנות אותו למקומות אחרים כדי שהתחושה של האי נוחות שהוא יוצר בהם תפחת. וכדי להתקדם בעולם שלכם, אני מזמין אתכם לא לעשות את זה. אני מזמין אתכם להקשיב לתסכול. לעיתים הוא לא ברור, לעיתים הוא בהתחלה ייראה לא כבעל קו אחיד, אבל ככל שתקשיבו לו, ככל שתנסו להבין מה הוא אומר, תראו שהתסכול תמיד ממוקד בדבר מסוים. 

ייתכן שיש לכם מספר נקודות תסכול, אבל כל נקודה נובעת מדבר מסוים, ומחוברת לדבר מסוים. כך, ברגע שאתם מסתכלים על אותן נקודות, תמיד תזהו את הקריאה הפנימית לשינוי, את הקריאה הפנימית לא להקשיב לאותם מקומות שמפחידים אתכם, לא להקשיב לאותם מקומות שמכשילים אתכם. התסכול הוא בעצם מפה פנימית שלכם שנותנת לכם את הצעדים הראשונים הנכונים לכם לשינוי. במקום שאין לכם תסכול, לא תצליחו ליצור שינוי, אלא אם כן השינוי קל ואינו משמעותי. 

כדי שתצליחו ליצור שינוי חייב קודם כול להיות שם תסכול, כך שהתסכול, אנשים יקרים, הוא מתנה משמעותית. נכון, הוא מכאיב לעיתים, הוא מפריע, כי אתם רגילים להתייחס אליו כאל אויב, ולא להבין שהרבה פעמים הוא חבר.  

הפחד מתחבא לפעמים. הפחד, יש לו צורות שונות. הוא מתעתע, הוא יכול לשכנע אתכם שלא כדאי לכם, שעדיף לכם לוותר, שהמאמץ לא תמיד ראוי. ולכן, התסכול ששוכן שם לא יאפשר לכם לאורך זמן להקשיב לקול הפחד. הוא ישאיר אתכם בעצם בהתלבטות, בתחושה של אי שקט, שבסופו של דבר, אם תקשיבו תבינו ששם עליכם לפעול ולעשות משהו אחרת כדי שחייכם יהיו טובים יותר. 

כאשר נשמה יורדת לגלגול, כל נשמה שירדה לגלגול והיא חיה בתקופה הנוכחית, ברור לה שהיא חיה בתקופה של תפר. תקופה שבה הכללים שהיו נהוגים בחלק מהחיים שלה משתנים גם זה יוצר תסכול. התחושה שדברים שגדלתם עליהם, שלמדתם אותם, כבר אינם מתאימים. ויותר מכך, התחושה שאין לכם תמיד את הידע כיצד לפתור את הדברים שאתם רוצים יוצרת תסכול. אבל התסכול הזה שולח אתכם ללמוד, לחקור, לחשוב, למצוא את הדרך שנכונה לכם. 

בעבר מרבית התסכול נבע מהישרדות, מהצורך להישאר בחיים. היום התסכול מכוון למימוש עצמי, להוציא את האמת שלכם החוצה. זו השליחות שלכם בעידן הנוכחי להביא את האור. זכרו, אנשים יקרים, מי שיצור את השינוי, מי שיוביל את הקהל, מי שיעשה את פריצת הדרך הם אותם אנשים בודדים שילכו אחרי התסכול הפרטי שלהם, שילכו אחרי הרצון שלהם להביא משהו משמעותי, שימצאו את הדרך הנכונה להם. זה אפשרי לכולכם.  

ואנחנו נלווה אתכם תמיד ברצון למצוא דרכים חדשות, לדייק את עצמכם, כי ככל שתתקדמו אתם תתקדם גם האנושות, וזו השליחות גם שלנו.

אז התסכול, בצד הכאב שלו, הוא גם מתנה גדולה שתעזור לכם לזהות את אותם מקומות שנכונים לכם לשינוי, ואנחנו נהיה איתכם לאורך כל הדרך. 

שלכם, בהרבה הוקרה, 

ביון 

 

Facebook
WhatsApp