להיות ביכולת ובהקשבה | יושי ״מועצת השישה״

שלום לכם, אנשים יקרים.
אחד הדברים הכי משמעותיים לבני האדם זה להיות בתחושה של יכולת, בתחושה של מסוגלות, בתחושה של הגשמה. כשאתם נמצאים בתחושה של הגשמה, נדמה לכם כי אתם יכולים לשנות את העולם, נדמה לכם שהכול אפשרי ואז אתם תעשו פי כמה.
כמדען אני יכול להגיד לכם שבכל פעם שהבנתי דבר חדש, שפרצתי דרך לתגלית, ולו הקטנה ביותר, הרגשתי כאילו אני החכם בעולם, כאילו אני הוא זה שמביא את האור. אבל אותם רגעים של הישג, של תחושת עילוי, עוברים תמיד ומשאירים אחריהם צורך ללכת שוב בדרך, להמשיך.
באותו רגע שנגמרת חוויית ההתעלות ישנו משבר קטן שהרבה פעמים שוחק בני אדם. התחושה ששוב צריך לעשות דבר מה, שצריך להמשיך ולפעול.
מדבר אני על היותי חוקר. בעצם היה זה עיסוק אין-סופי. כל תגלית הביאה אותי לנסות לחקור תחומים אחרים, להבין דברים אחרים, והייתי חייב לפתח גישה של סקרנות, גישה של משחקיות כדי לא להתייאש מכך שאותו דבר גדול שקיוויתי להגיע אליו תמיד היה לי נסתר מעבר לפינה. כי גם אם גיליתי דבר גדול, וישנן מספר נוסחאות משמעותיות שנקראות על שמי בעולם שלכם, אבל גם כאשר גיליתי אותן וזכיתי להכרה, ידעתי שדבר גדול נוסף מחכה מעבר לפינה, והיה לי צורך עז להמשיך ולחקור ולמצוא אותו, למרות העבודה הקשה.
דעו לכם שלעיתים לקח זמן רב בין הישג להישג, ובאותו זמן חשתי הרבה פעמים רגעי ייאוש, תחושה שלא אוכל לשחזר את ההצלחה, שאינני מדויק כפי שהייתי בעבר, שהמשימה כבדה.
אני חושב שדבר דומה קורה לכל בני האדם בכל תחום שהוא. אתם פועלים בכיוון מסוים, בין אם אתם מצליחים ובין אם אתם לא מצליחים, אתם מוצאים את עצמכם שהאנרגיה יורדת, אתם מוצאים את עצמכם שהאנרגיה נחלשת.
זה קורה דווקא יותר אחרי ההצלחה, כיוון שיש ציפייה שההצלחה תהיה נקודה של סוף, נקודה שממנה כבר לא יורדים בחזרה, נקודה שממנה יש מנוחה. אבל בעצם אין דבר כזה. אין בעצם מנוחה לעולם.
מנוחה היא המצאה שלא קיימת בעולם הפיזי, כיוון שבעולם הפיזי יש תנועה מתמדת. אנרגיה אף פעם לא עומדת, אנרגיה תמיד נעה. ואתם, בני האדם, אנרגיה בגוף אדם. ולכן, גם אתם תמיד תנועו. נכון, יכולים לעשות הפסקות קצרות, אבל המצב שבו לא תצטרכו לפעול והדברים יקרו מעצמם – לא יקרה, ולכן חשוב לנו לעזור לכם לפתח את אותו מצפן פנימי – המצפן הפנימי שיעזור לכם להתמודד עם הקולות שבכם, עם השאלות שעולות בכם ועם כיווני בחירה.
בעצם יש צורך להיעזר בנו כדי להחזיר את האמונה בעצמכם ואת הכוח לפעול קדימה. המצפן הפנימי נועד בכל פעם שיש לכם התלבטות, בכל פעם שיש לכם ספק, גם בדרך וגם בעצמכם. זה כלי שיזכיר לכם שאנו תמיד איתכם, שאנו תמיד לשירותכם, ובעצם זה טבע העולם – לנוע קדימה תמיד בתנועה מתמדת, גם אם היא לא תמיד עקבית, ולדעת שבעצם המנוחה, כפי שאתם רואים אותה, אינה קיימת, אבל תחושת ההישג וההגשמה, ככל שתלכו בדרך שנכונה לכם יותר, תהיה יותר נוכחת בחייכם ותביא אתכם לחיים מתוך שמחה.
אני חושב שלזה אתם בעצם קוראים אושר, את זה אתם מחפשים. ולשם כך עליכם להקשיב לקול הפנימי שלכם, עליכם להקשיב לאמת שלכם ולבחור ללכת בה, כי היא זאת שתביא אתכם הכי קרוב לאותה חוויה שאתם מחפשים.
שלכם,
יושי, ״מועצת השישה״
Facebook
WhatsApp