על הבחירות בחיינו  | קארי, ״מועצת השישה״

שלום לכם, אנשים יקרים, כאן קארי מדבר.

אני שמח מאוד להיות איתכם היום. אחת המתנות הגדולות ביותר של המין האנושי היא זכות הבחירה. ללא בחירה לא תהיה התפתחות. הבחירה מעודדת את המחשבה החופשית, כיוון שעליכם לנסות ולהבין מה הדרך העומדת בפניכם, מה האפשרויות שלכם ומה כדאי לכם. בעצם הבחירה היא זו שמקדמת את העולם. אז למה אנחנו בוחרים לדבר על הנושא הזה בפניכם? כיוון שהבחירה היא אחד הדברים שהכי מקשים על בני האנוש, שהכי מכאיבים לכם ומאתגרים אתכם. 

מדוע הבחירה היא כל כך קשה? כפי שכבר אמרנו, בני האדם פוחדים מכאב או סבל. זה יוצר פחד. בכל בחירה יש נגיעה בפחד הזה, כיוון שיש לכם תחושה שאם תבחרו לא נכון – תפסידו, וגם אם תבחרו נכון, ייתכן שבכל זאת תפסידו משהו. בכל בחירה מרוויחים משהו ומוותרים על משהו אחר. התחושה הזאת קיימת לפעמים גם כאשר עושים בחירות פשוטות. עדיין ישנה תחושה שהטעות היא "גורלית". לעיתים תת המודע שלכם אינו מבדיל בין בחירה שהיא ממש משמעותית לבין בחירה יום-יומית, ובעצם אדם שמהסס הוא אדם שרואה מספר אפשרויות, ואינו מסוגל להחליט – בעצם לא מה טוב ביותר עבורו – אלא מה יפגע בו פחות. 

בעצם הבחירות שלכם בראש ובראשונה נעשות במטרה לשמור עליכם. תעדיפו שלא לבחור אם תרגישו שההפסד עלול להיות משמעותי. זה גורם לתחושת אי-נעימות, לפספוס, לתחושה חברתית לא נעימה, שזה לא יתקבל, שיעבירו ביקורת. וכך נוצר מצב שבכל פעם שאתם מרגישים שישנה סכנה להפסד או להחמצה, אתם נעצרים, אינכם  יכולים לקבל החלטה. אין זה בגלל שאינכם יודעים מה הכי טוב, אלא בדרך כלל זה בגלל שאינכם יודעים מה הכי רע. 

יהיה לכם קל הרבה יותר לבחור אם תבינו על מה עליכם לוותר בכל בחירה. הרבה פעמים אנשים מודעים ליתרונות של בחירה זו או אחרת, אבל הם כלל אינם מודעים להפסדים, והם לא מבינים למה הם לא מצליחים לבחור. הם ממש ניגשים לתהליך הבחירה מבחינה שכלית, מבחינים מה טוב להם, ובכל זאת לא מסוגלים לקחת את ההחלטה, כיוון שבתוכם הם מרגישים את החשש להיפגע, להפסיד, ואינם מסוגלים לעשות את הצעד עד שלא נתנו לו מענה. 

כאשר אתם רוצים לבחור, התמקדו במה שתוכלו להפסיד ומה עלול לפגוע בכם. אחר כך, תוכלו להבין מה יהיה הרווח, מדוע זה טוב עבורכם. דווקא המענה לחשש הוא זה שיאפשר לכם את החופש. הרבה פעמים בני האדם רוצים לדעת מה יהיה עבורם נכון. זה בעצם רצון בלתי אפשרי, כיוון שאין דרך אחת נכונה. וגם אם בחרתם בדרך שהיא כביכול הכי נכונה לכם, התנאים מסביב יכולים להשתנות, שותפים לדרך יכולים להשתנות, המצבים יכולים להשתנות. זכרו, התסריטים כמעט כולם משתנים. אין אף נשמה שחוזרת מגלגול וכל תסריטי חייה מומשו במלואם. יותר מכך, כמעט כל הנשמות חוזרות כאשר רוב תסריטי חייהן השתנו. הדבר מובן כיוון שיש לכם זכות בחירה, לסובבים אתכם יש זכות בחירה, וזה יוצר אין-סוף אפשרויות. 

אם תבינו שאין "הדבר האחד הנכון", אלא שבכל דרך תוכלו ללמוד להתפתח, בכל דבר יהיה משהו נכון, וכאשר תבינו מה לא נכון שם עבורכם – תוכלו להבין לאן אתם נמשכים, מהו המאזן הנכון לכם, ותוכלו לבחור נכון יותר. 

 

חשוב לבחור, להתקדם, לבחון ולתקן. וברגע שתזכירו לעצמכם שהבחירה היא בסך הכול פנייה בדרך, שיכולה להיות נכונה ויכולה להיות לא נכונה, גם כשאתם מרגישים בטוח וגם כשאתם בספק – זה יקל עליכם לבחור את אחת הפניות. ובכל פנייה שתבחרו מחכה לכם משהו משמעותי עבורכם. 

שלכם, 

קארי 

 

Facebook
WhatsApp