תהליך הלימוד של שיעור שנעשה למעלה | ביון מדריך מ"מועצת השישה"

לנוחיותכם תוכלו למצוא תמלול בהמשך.

 

שלום לכם חברים, כאן ביון.
היום אני רוצה לשתף אתכם בתהליך הלימוד מהשיעורים שנעשה פה.
תהליך לימוד של שיעור הוא תהליך שיש לו רבדים רבים.
הוא מתחיל בעצם החל מהרגע שהנשמה חוזרת מהגלגול,
ומתמשך בכל הזמן שהנשמה נמצאת פה בעולם למעלה, ממש עד לפני שהיא יורדת.

שלב ראשון – חזרה מגילגול

כאשר נשמה חוזרת מגלגול,
בשלב הראשון, עוד באזור המעבר, היא בעצם רושמת את כל הזיכרונות שלה מהגלגול האחרון.
זה השלב שבו היא מתעדת את התובנות ואת המסקנות שלה מהגלגול האחרון. באותו שלב ישנן קבוצות של מדריכים שעוזרות לה להיזכר ולהסביר את הצד שלה בכל האירועים שהיו. מוקרן לה הסרט של החיים שלה, ואל מול הסרט של החיים שלה היא בעצם מסבירה ומפרשת את ההתנהגות שלה ואת מה שהביא אותה להתנהג כפי שהתנהגה.

הרבה תובנות ישנן לנשמות בנקודה הזאת. שם הן מגלות שדברים שהן חשבו לא היו כפי שהן חשבו, שמה שהן זכרו לא היה כך. הן יכולות לראות כיצד אנשים מסוימים התייחסו אליהן, לא שהן תמיד זכרו את זה כך. ישנה איזו בהירות שכמובן עוזרת לנשמות להבין דברים, אבל לפעמים היא גם יוצרת בלבול גדול. הבלבול הגדול הזה, שתמיד עובר על נשמה בתחומים שונים, הוא הבסיס ללימוד. כאשר נשמה מגיעה עם ידיעה ברורה, היא לא פתוחה להקשיב, היא לא פתוחה ללמוד. אבל כאשר נשמה מבינה שמה שהיא חשבה לא מדויק, שהמסקנות שלה מהגלגול האחרון והחשיבה שלה הם לא מדויקים – היא בעצם פתוחה ללמוד.

שלב שני – מיקוד הידע

בשלב השני היא מגיעה לקבוצת מדריכים שעוזרת לה למקד את השאלות,
למקד את השיעורים, להבין מה היו השיעורים במובן של לאחד בין התנסויות,
לתת כותרות להתנסויות, לעשות סדר בכל חוויות החיים שלה,
לחבר חוויות זו לזו וליצור תסריט בדיוק כפי שהיא יצרה לפני הגלגול. בשלב הזה הנשמה גם נעזרת בספר הנשמה, במה שהיא כתבה לפני שהיא ירדה לגלגול, בהערות שלה, ברצונות שלה ללמוד. שלב זה גם הוא מאוד מאוד משמעותי. גם שם הנשמה מבינה למה היא בחרה דברים, למה היא בחרה התנסויות כאלה או אחרות. היא מבינה מה היא התכוונה ללמוד לפני שהיא ירדה מהגלגול ומה היא למדה ממנו בפועל. וגם שם ישנם עדיין מקומות לא ברורים, ישנם פערים בין מה שהנשמה התכוונה ללמוד לבין מה שהיא למדה בפועל. לא תמיד ברור לנשמה בשביל מה היא עברה את מה שהיא עברה, בצורה שהיא עברה, שכן מרבית הנשמות לא עוברות את השיעורים כפי שהם תוכננו, אלא הן עוברות אותם אחרת. אם כך,
מה הוא באמת אותו דבר חדש שהנשמה למדה?

בעצם בתחנה זו הנשמה מסמנת סימני שאלה על כל אותם מקומות שאינם ברורים לה. ישנן שאלות רבות, וככל שיש יותר שאלות – שוב הנשמה פתוחה ללמוד. ומאותו רגע בעצם הנשמה מתחילה לעבור תהליך של מיקוד ושל לימוד, שנעשה אצלנו כאן בקבוצות. הנשמות פה בעולם למעלה מתקבצות בקבוצות ומספרות חוויות מהגלגול האחרון. כל נשמה מקשיבה לנשמות אחרות ונותנת מההתנסות שלה ומנקודת מבטה. כך נשפך הרבה אור, הרבה נקודות ראייה, על אותו אירוע, וכל נשמה לומדת ומבהירה לעצמה דברים. התהליך הזה חוזר שוב ושוב, ויוצר בהירות לגבי מהות השיעור.

הנשמה

הנשמה היא זאת שמבינה מה היא למדה. הנשמה היא זאת שמסיקה את המסקנות. היא זאת שעושה סדר בחיים שהיו לה. אבל לעתים עדיין נשאר לה בלבול, עדיין נשארים מקומות לא ברורים. לעתים נשאר תסכול במקום מסוים שלא השתחרר עדיין, אז היא פונה לקבוצה נוספת של מדריכים, שהם מדריכים מומחים, והתפקיד שלה הוא לעזור לנשמה להבין את השיעורים המאתגרים יותר. אלה לא חייבים להיות שיעורים שכרוכים בכאב או בסבל, אבל אלה שיעורים שמורכבים לנשמה להבין, ושם הם עוזרים לה להבין. בעצם נשמה לא תרד לגלגול חדש עד שהיא לא הבינה את השיעורים שהיא עברה, עד שהיא לא הסיקה את המסקנות, עד שהיא לא סידרה ומיינה אותם לכאלה שהיא בעצם השלימה, שהיא הבינה, לכאלה שהיא אולי לא הבינה אבל היא כרגע לא מעוניינת להמשיך בהם, ובעיקר לכאלה שהיא הייתה רוצה להמשיך.

שיעור:

שיעור נמשך יכול להיות לא רק שיעור שלא הצלחתם בו בגלגול האחרון,
שיעור נמשך יכול להיות שיעור שהצלחתם בו מצוין ואתם רוצים להמשיך להתפתח בנושא.
זִכרו הנשמה בוחרת באילו שיעורים להמשיך ובאילו שיעורים לא להמשיך.
התובנות של הנשמה הם בכמה תחומים –

הדבר הראשון הוא לשים לב איפה הפרשנות האישית שלה שינתה את המציאות או לא תאמה את המציאות. אחד הדברים שהם מאוד נפוצים אצל בני אדם והם ימשיכו להיות נפוצים כי ככה זה טבע האדם, הוא שאתם רואים דברים דרך רגשות, זוכרים את החוויות ולאו דווקא את המציאות. כאשר אתם חוזרים לכאן כנשמה, יש לנו רצון עז לעזור לכם לזכור את זה, לעזור לכם לדעת שהפרשנות אינה אמת. כשנשמה יורדת היא זוכרת זאת, אבל עם הזמן היא לאט לאט שוכחת, כמו שהיא שוכחת דברים אחרים. אבל גם כאשר אתם שוכחים דברים, הזיכרון נמצא בתוככם. ולכן כשאתם פוגשים אותו במהלך החיים הוא קופץ מחדש, ולכן חשוב ללמד נשמות וחשוב להזכיר לנשמות.

הדבר השני שהנשמה לומדת הוא לזהות מתי היא פעלה בהתאם למה שנכון לה, ומתי היא ויתרה על עצמה, ומה המהות, מה המחיר, מה התוצאות של הוויתור העצמי. מתי היא התייחסה לאחרים ומתי היא התעלמה מאחרים, ומה התוצאות במקרים האלה. זה תהליך מורכב ומרתק והוא לאט לאט מתגלה. בכל פעם הנשמה מבינה עוד רובד. גם שיעור שהיא חושבת שהיא הבינה, ייתכן שהיא תחזור אליו ותבין בו דברים נוספים. בסופו של דבר, התהליך שלם כאשר הנשמה מבינה את השיעורים, כאשר היא מבינה מה היא הייתה אמורה ללמוד, איפה היא למדה ומה היא החסירה. לא מחפשים שלמות. מחפשים את הידיעה, מחפשים בהירות ברמה כזאת שהנשמה תוכל להמשיך לצעוד בדרך, כי הלימוד הזה הוא בעצם אין סופי, וכמעט תמיד, אם נשמה מתעכבת בירידה, כי היא מחכה לאירוע מסוים או כי היא מחכה לנשמה נוספת, היא בעצם ממשיכה ללמוד ולהבין דברים נוספים, אבל יש רמה מסוימת שחשוב להגיע אליה.

התהליך:

התהליך הזה חשוב מאוד כדי לדייק את השיעורים שבוחרים. הוא הבסיס לבחירת שיעורים נכונים, והוא נעשה ברגישות רבה ובאכפתיות. וכאשר נשמה יורדת ונכנסת באדם, כאשר אתם מתנהלים בעולם, הזיכרון של הלימוד למעלה נמצא בתוככם, גם אם הוא לא מודע. וכך לפעמים קורה שדברים מתבהרים לכם פתאום באמצע החיים בצורה מהירה, נותנים לכם הבהרה, כאילו פוקחים לכם את העיניים. לכן הלימוד הזה הוא חשוב, והסיבה שאנחנו רוצים ללמד אתכם את זה הוא כדי שתשימו לב לאותם מקומות שבהם יש לכם קיצורי דרך, לאותם מקומות שבהם הלימוד, הבהירות פתאום מגיעים אליכם – זה תמיד מקום שכבר למדתם אותו בעולם למעלה. זה תמיד מקום שמתבסס על שיעורים שכבר עברתם, על התנסויות שכבר עברתם.

אתם עושים עבודה מופלאה למטה, לא פשוטה.
ככל שאתם לומדים ממנה, ככל שאתם מאפשרים לעצמכם להתנסות בדברים מגוונים יותר, כך יש לכם תובנות רבות יותר.

כל שיעור שאתם עושים הוא גם לעצמכם וגם לטובת האנושות כולה.

שלכם, בהוקרה רבה, ביון.

Facebook
WhatsApp