״אמא, תספרי לי שוב על מה שקרה לך כשעזבת אותנו” | קטע מתוך הספר ״שיחות מאוחרות עם אמא״

נשמות רבות סיפרו לי על המעבר לעולם למעלה, אך מעולם לא התרגשתי כפי שהתרגשתי כשאימי דיברה.

הרגשתי כמה התגעגעתי אליה. גם עכשיו הייתה נימה פרקטית בקולה, כפי שהייתה תמיד, אך היתה בה רכות שלא הכרתי.

נזכרתי כיצד בילדותי, ישבתי למרגלותיה, כאשר כיבסה בכיור המרפסת את החולצות של אבי, וסיפרה לי  סיפורים מחייה, משתפת בסרט שאהבה, מספרת על מצבים מצחיקים, עצובים. אני יושבת על השרפרף והיא מפליגה בדבריה.

 לרגע הייתי שוב בת החמש שיושבת לידה. "אמא, תספרי לי שוב על מה שקרה לך כשעזבת אותנו" ביקשתי באותה דרך בה נהגתי לבקש שתספר לי סיפור מחייה. אפילו קולי נשמע לי כקול ילדה.

"הרגעים הראשונים בעולם שמעבר מבלבלים מאוד.  מרבית הנשמות, ואני בתוכן, לא הבנו מה קורה. הרגשתי סוף סוף טוב, שחזרתי לעצמי. הרגשתי חיה, ושוב בריאה אחרי שהייתי חולה מספר חודשים. זה היה הרמז הראשון עבורי שמשהו שונה, למרות שבתחילת המסע  העולם של מעלה היה מוחשי מאוד ודומה לעולם של מטה.

. הייתי כל כך נרגשת בעצמי מעצם החוויה עד שלא הייתי מודעת למה שקרה סביבי. אחרי הרגעים של ההתעשתות, מתחילה ההבנה, ההכרה. עברתי תהליך מבלבל – בין שחרור והקלה של הקושי הפיזי לבין התובנה שבאמת יש עולם שמעבר, (עולם שלא האמנתי  בקיומו) וחשש מפני מה שעומד לקרות. למרות חוסר הודאות אפפה אותי תחושה מאוד נעימה. זו היתה חוויה מאוד פיזית מחד אך לא פיזית כלל מאידך. ועדיין היו בתוכי  שרידים של פחד.

לפתע ראיתי את הוריי מולי. עלתה בי התרגשות עצומה וגעגוע ואז נבהלתי. הרגשתי אי-נוחות. אולי זה חלום? התבוננתי באימי שנראתה שונה. רציתי לגשת אליה, אבל פחדתי שאתעורר מהחלום. ואז הרגשתי שהונחה על כתפי יד מאוד מרגיעה. זה היה המדריך שלי, שכמובן לא הכרתי אותו מהעולם הזה. אך מרגע שנגע בי הרגשתי בטוחה, הרגשתי שלווה. 

הוריי חייכו אלי ופתחו זרועותיהם לקראתי. הרגשתי שוב כבת שלוש מתרפקת על אבא ואמא. לאחר זמן התחלנו לדבר. הם הסבירו לי שעברתי לכאן. הזכירו לי מה קרה, ואט אט התחלתי להבין איפה אני נמצאת ומה קורה איתי והוצפתי ברגש. בחודשים האחרונים לחיי הייתי חולה ולא יכולתי לחשוב ולהתבטא בבהירות,  ועכשיו אותן מחשבות שהודחקו בפנים הציפו אותי. 

הרגשתי במערבולת רגשית.  עלו בי המון שאלות. רציתי לשמוע מהוריי הכל. המדריך שהרגיש את הסערה שבי עזר לי  להירגע. אט אט נרגעתי ויכולתי לראות את הדברים ברוח אחרת.

אני מודה שבאותם רגעים הייתי מאוד עסוקה בי. לא חשבתי כלל על אלה שהשארתי למטה. רציתי לדעת מה מחכה לי, מה יהיה… היו לי המון שאלות. רציתי לדעת ולהבין איך, כמו שהייתי בחיים האלה. כבר רציתי להיות אחרי השלבים הראשונים, רציתי להיות חלק מעולם הנשמות,  רציתי להיות אחרי תהליך הקליטה – אבל כמובן זה לא התאפשר: הייתי צריכה לעבור את כל תהליך הקליטה כמו כל הנשמות״.

כדי להוציא את הספר לאור אני זקוקה לתמיכה שלכם בפרויקט גיוס ההמונים שלי.
עזרו לי להפיץ את הידע הכה משמעותי הזה אל העולם.

הקליקו לתמיכה בפרויקט

Facebook
WhatsApp